Re[2]: Praskající žárovky Fabie

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Leden 29 08:55:13 CET 2020


Pokud se týka vlastního regulátoru, doporučuji projít všechny spoje které se podílejí na regulaci. zejména ukostření motoru, akumulátoru, altíku, kontakty regulátoru(plechové pásky uvnitř altíku) apod. 15V je už fakt dost mimo.
pg

 
----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Admin HWnews (hwnews na cncnet.info)
Datum: 29.01.2020 08:47
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Praskající žárovky Fabie

Sezente nekde firmu co delaji opravy altiku...vymeni vam regl za par
penez. Pripadne pokud to jde rozebrat vymenite sam....

vetsinou tam byva neco jako 7812 v TO3 pouzdre

RV

Dne 29.01.2020 v 8:40 Martin Záruba napsal(a):
> Když mi během roku odešly 4 žárovky H7 v reflektorech, hledal jsem proč
> a zjistil jsem, že za chodu motoru je na akumulátoru až 15V. To je asi
> docela dost, vzpomínám si, že maximální napětí nabitého olověného aku se
> uvádělo 14,2V. Ale hlavně to nesvědčí těm žárovkám. Bohužel v servisu
> jsem dostal informaci, že je to častá závada alternátoru u Fabie a že to
> nejde řešit jinak, než výměnou alternátoru. Opravdu to napětí nejde
> nastavit?
>
> A pokud ne, co si myslíte o tomto řešení:
>
> 1) Do serie s žárovkou dát cca 0,18 ohmů, aby napětí kleslo na cca 14,2V
> na žárovce
>
> a nebo
>
> 2) Udělat na toroid tlumivku o odporu vinutí cca 0,1 ohmu. Vyšlo mi, že
> by mohla mít okolo 1mH. Tím by se omezil náraz při zapnutí, kdy je
> vlákno studené a nejspíš praskne.
>
> Co si o tom myslíte? Je ta tlumivka nesmysl nebo by ta indukčnost k
> omezení nárazu stačila?
>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list