OT: skolstvo na piatok alebo ako pokazit presnost merania

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 21 10:40:01 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

to mas pravdu, ze je aj ina cesta, cez meranie casovych konstant. Ale
pokial si myslis, ze sa analyze mikroamperov vyhnes tym, ze namiesto
vystupneho latch-registra z ADC budes mat vystupy z citaca, tak sa
mylis. Ten meraci signalny retazec ostava akosi stale ten isty... Ked
chces mozes nad tym porozmyslat. To sa zatial stale bavime len o
principe merania a akosi sme este nezahrnuli vplyv moznych chyb.
Vcelku by som rad napr. vedel, ako budes detekovat zmenu vstupneho
prudu komparatora z 0.1uA na napr. 100uA, ci stratu dynamiky
termistora alebo chybne meranie teploty... Ale to snad vsetko patri do
tej otazky "co je to presne meranie" a co vlastne chceme... Ono aj na
odporovom delici sa da velmi vela naucit z tych praktickych veci zo
zivota. Ale iniciator tejto diskusie sa zatial este nevyjadril, co je
to "presne meranie" a co to ma obsahovat, aby to meranie bolo podla
neho presne a na urovni.

A.

A pak je ještì úplnì jiná cesta: MCU nemají jen ADC, ale taky timery.
Na rozdíl od ADC mají 16 nebo i 32b. Takže mùžeme Rx zapojit do RC
èlánku. Jen ten Cn nebude na rozdíl od Rn za pár halíøù. Jeden konec C
na GND, spoj Rx-C na komparátor (podle okolností externí nebo interní)
proti Vcc/2, druhej konec Rx na port. Pøepínat rozsahy netøeba. Jen tu
tabulku bych si musel udìlat novou:-)

PH