OT: skolstvo na piatok alebo ako pokazit presnost merania

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 17 14:53:54 CET 2020

Ono v praxi to budete stejně dělat úplně jinak. Závislost kde vystupuje
inverzní teplota a ještě k tomu v exponentu a v různých mocninách se
fakt bude blbě počítat. Takže to budete prokládat nejlépe polynomem
N-tého řádu v nějakém intervalu. To se dá udělat i z naměřených dat,
jsou na to knihovny, které určí koeficienty polynomu jako nejlepší
aproximaci podle zadaných kritérií. Pro termistor bude vycházet řád
polynomu pro nějakou rozumnou přesnost dost velký, takže sáhnete raději
po platinovém čidle a tam už patrně budete mít koeficienty polynomu
přímo v datasheetu, takže se s tím nemusíte moc mazat.

Mrazík