Vymena CPU na PC

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Leden 17 08:49:43 CET 2020

Ta debata nebyla okolo Ryzenu  ale  točila se  o NVMe SSD disku a jeho
rychlosti versus SATA SSDdisku.

Kdyz jsem pred dvemi lety stavel PC (a kvuli podpore NVMe musel sahnout po
chipsetu s Intelem ) , byl jsem tady jistym clenem  upozornen ,
ze rychlost bezny uzivatel nepozna.
Takze to byla vicemene reakce na to, ze 4-5nasobne zrychleni znat je  a
velmi znatelne.
Ale je treba to testovat a v dusledku i pouzivat na programech a
aplikacich, ktere potencial NVMe vyuziji. U bezne kancelare to poznat neni,
Napriklad hraci ten potencial vyuziji pri startu hry - minimalne 4x
rychlejsi. Stejne tak pri zpracovani velkeho objemu dat atd...

Je to stejne jako s vozem. Napriklad budu mit Octavii s motorem 110kW a pak
ji nahradim nejakym Lamborgini s vykonem motoru 450kW.
Spousta lidi vam rekne, ze to stejne na nasich silnicich nevyuziju, protoze
omezeni rychlosti 90/130km/h
Ano, ale co kdyz se budu chtit prohanet po nemeckych dalnicich, nebo ten
vykon mam kvuli lepsi akceleraci atd...

Jde  o to, pro co dany HW dotycny uziva. Ale nejde zobecnit nazor, ze to "*neni
skoro znat*" ( protoze to nevyuziju, nebo neumim vyuzit )