3D tisk vikendove nabehnuti si

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Pondělí Leden 13 12:17:40 CET 2020

Ono záleží na tom kde a jak se to měří. Podíval jsem se na tiskovou plochu
termokamerou a nestačil jsem se divit. U neupraveného rebela (topná deska +
sklo) jsem měl rozdíly v ploše cca 15°C. Díky tomu jsem měl problémy s
odlepováním rohů a tiskem první vrstvy.

Upravil jsem tiskárnu tak že jsem mezi sklo a topnou desku dal cca 3mm
duralovou desku. Rozdíly teplot v ploše se snížily na cca 2°C. Od té doby
nevím co je to odlepování rohů a nemám s tiskem problémy. Viz:
http://ok1uga.nagano.cz/3d_modi.htm Záznam z 4.1.2017.

Jinak v poslední době už tisknu jen z PETG a výsledky jsou skvělé. Výtisky
jsou pevné, vrstvy dobře drží. Ovšem PETG je daleko náchylnější na seřízení
tiskárny. PETG Vám nic neodpustí. Pokud tiskárna dává více plastu než je
potřeba nabaluje se materiál na trysku. Postupně se na ní vytvoří "bobek"
který po chvíli skápne  na tištěný předmět a tam ztuhne. Při dalším průchodu
tryska o tento "bobek" drkne, ztratíte kroky a je po tisku. Je nutné
perfektně seřídit rovinnost tiskové plochy vůči trysce a první vrstvu. Ale
když se to povede je PETG perfektní materiál. PETG kupuji u Alzy - tuším že
jde o produkci z Mladče.

                Martin.