Soft start

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 7 00:46:15 CET 2020

Tak muj nazor je, ze uvedeny problem s rozbehem univerzalniho motoru
(kartacoveho) je mozno vyresit opravdu obycejnym softstartem  s tyristorem
a netreba ihned utracet za novou a vice dimenzovanou elektrocentralu.
Podobne je to napriklad s lednickou v karavanu. Kdyz bezi kompresor je
prikon ze site okolo 80-100W, kdyz se rozbiha tak spolehlive udusi 1kVA s
AVR regulaci. Pokud to ale je elekrtocentrala s beznym asynchronnim
generatorem, tak se rozbeh sice trochu projevi na otackach, ale  s
prehledem staci na rozbeh te lednice i 650W vykon. V pripade te lednicky
ale softstart nepomuze, s fazovou regulaci ten asynchronni motor
neroztocite a omezeni proudu (rezistorem) je k nicemu, protoze se kompresor
nerozbehne. Narozdil od toho motoru pokosovky (jine konstrukce) , ktery se
roztoci bez zateze i na 24 V. Ono to neni az tak o dimenzovani a pocitani
VA, nebo W, je u toho treba myslet trochu komplexneji..... a uvazovat i o
typu  a charakteru zateze  pri konkretnim pouziti s elektrocentralou dane
konstrukce.