[MECH:] Jak se udava delka remene?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 3 14:25:38 CET 2020

Zdravim,

potreboval bych remenem GT2 propojit dve kola, 16T a 60T a koukam, jaky -
resp. jak dlouhy - k tomu pouzit remen. Cinan dodava ruzne delky, ale nejak
mi to nesedi s fotkama - kdyz pouziju remen 200mm (mam za to, ze se jedna o
obvod), tak mi vychazi vzdalenost mezi osami obou kol nejakych 62mm.

Jdu do toho trochu "selsky" - GT2 ma mezizubovou vzdalenost 2mm, 16T kolo ma
tedy obvod 32mm, 60T kolo ma 120mm. Na opasani se podili -priblizne-
polovina obvodu, tedy 16mm+60mm, remen delky 200mm tedy vyjde (200-60-16)/2
= 62 mm. Kdyz jsem si to zpetne namaloval v SolidEdge, vysel mi obvod 203
mm, takze uvaha asi uplne zcestna neni - napnuti, chybu mereni pri opasani
atd. neresim, to spravi pilnik a ovalne diry :)

Ale jak je to s tim remenem? Kdyz objednam loop 200 mm, je to opravdu obvod
a bude pouzitelny pro muj pripad? Docela bych byl rad uspesny "na prvni
dobrou" a ne na treti iteraci, kdyz kazda trva mesic...

Diky.

Pavel Kutina