Home assistant

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Středa Leden 1 23:04:35 CET 2020

> mohu se zeptat co ty dve krabicky fyzicky obnasi (pripadne jaky SW/FW)?

krabička 1: router Turris Omnia (https://www.turris.cz/cs/omnia/) , ve
kterém mám (skrze LXC "virtualizaci") nainstalovaný software phoscon (
https://phoscon.de), a zastrčený USB Zigbee stick conbee II -
https://phoscon.de/en/conbee2 - obojí od Dresden Elektronik, částečně
opensource, https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin.
Postup instalace jsem popsal tady:
https://doc.turris.cz/doc/en/public/deconz_lxc_howto

krabička 2: raspberryPI4 se standardním OS Raspbian, v docker kontejneru
nainstalovany home assistant. Ještě mi tam běží nginx jako reverzní proxy
kvůli httpS. Data jsou na externím USB disku. (moje SD karta není
spolehlivé úložiště pro časté zápisy )

Celé by se to vešlo pouze do Raspberry, ale považuju Omnii za stabilnější
hardware, stejně už mi doma běží kvůli WiFi, VPN, atp., a tak to
nejdůležitější, obsluha USB Zigbee sticku, je v Omnii.

JD