Re: Vysílání na 20m

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 27 19:18:53 CET 2020

No já WSPR provozoval a o těch ham projektech s balonam vím, sám jsem je
sledoval.  Ale WSPR tam nikdy nebylo nijak dobře  narozdíl od RTTY a hlavně
APRS detekovatelné.
Aby totiž přijímač WSPR dobře fungoval  a četl signály pod úrovní šumu,
potřebuje také co nejmenší šířku pásma, jinak se značně zhorší  s/š celého
toho RX řetězce.
S RTL-SDR klíčenkou jsem slyšel jen silné WSPR majáky, víceméně to
nefungovalo vůbec dobře.. (
https://docs.google.com/document/d/10_xEGW_tdC7LhA-5_UE7ZmgMfPv4ySvz6DQrv02X4ek/edit
 )
 Když jsem chtěl slyšet to, co je na serveru, chce to kromě perfektní
antény i přijímač, který nerozhodí
nějaký silný signál mimo přijímaný. Velmi podstatný pokrok byl až s
přijímačem  FT-817 a to ještě i tam byl o řád kvalitnější příjem s
300Hz filtrem na 2MF.
Co se týče TX, mám postavený TRX QCX, který jde jako maják použít. Ale má
jen obyčejný krystal na 27MHz, od kterého je odvozen kmitočet.
Takže stačilo si sednout ke stolu a už to všude zanikalo. Perfektní
výsledky byly , když jsem to pověsil na normál. Byly detekovatelné i o řád
slabší vyzářené výkony.
Ale není nic jednoduššího , než si to vyzkoušet. Pak člověk zjistí, co to
umí a hlavně co to potřebuje...