Re: Vysílání na 20m

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 27 18:38:15 CET 2020

To ano, ale vy jste mluvil o WSPR. Vite s jakou šířkou pásma se tam vysílá?
GPS je hezký, ale na přesný kmitočet potřebujete ještě nějaký přesný
oscilátor, který bude na
tom GPS pověšený. A viděl jste někdy takovou konstrukci? Už vůbec neuvažuji
rozdíly teplot v horních vrstvách atmosféry..
Běžné meteosondy při rozdílu teplot 80 stupňů Celsia odcestují i o 30 kHz..

Běžný HW ano ( se stabilitou TCXO ) ale na AFSK, případně nějaké RTTY.
Takhle se to běžně dělá.
A používá k tomu HW získaný právě z meteosond - přeladěný a upravený. (
https://it9ybg.blogspot.com/2019/06/vaisala-rs41-radiosonde-modification.html
 ,
http://www.pe2bz.nl/hamradio/index.php?page=rs41-tracker-on-rtty-on-solar-power-not-finished-yet
 )
Navíc na příjem se používá stávající APRS radioamatérská síť, případně jsou
v tom zainteresovaní další HAMs.
Jak to chcete poslouchat až to poletí za obzorem?