elektromobil

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Čtvrtek Únor 20 06:52:30 CET 2020


Autonomní je právě to slovo, co se používá a náhrada řidiče je přesně to,
čím se všichni výrobci aut a jejich dodavatelé chlubí.

P.K.

Dne st 19. 2. 2020 20:00 uživatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napsal:

> No tak ja to skusim este raz a pomaly.
>
> Tie auta maju byt *samojazdiace*, nie *autonomne*. Su to stroje, ktore maju
> jazdit v nejakom definovanom strojovom prostredi; ludia sa tomu musia
> prisposobit.
>
> Akekolvek uvahy o nahrade vodica a o jazdeni v existujucom prostredi su
> scestne a je to uplne slepa cesta. Pochopitelne aj AI - ja chapem to
> okuzlenie, a AI ma svoje miesto, ale nie tu, bodka.
>
> Tym padom nejake moralne uvahy atd. sa odsuvaju tiez na stranky bulvaru.
>
> Jasne, nehody sa budu stavat, sporne pripady vzdy budu atd. Co riesite. Ved
> je to tak aj s inymi strojmi.
>
> wek
>
>
> ----- Original Message ---------------
> Na tom nìco je. Zatím jezdí bez øidièe tak metro a ještì ne každé. Po
> kolejích, narazit nemá poøádnì kam, po trase se pohybují jen další soupravy
> a systém o všech ví. Když to srovnáte s džunglí silnic...
>
> Ne, já opravdu nesdílím nadšení všech tìch optimistù, že nás èeká blízká
> budoucnost, kdy vlezete do auta, usnete a probudíte se o 1000 km dál.
>
> Navíc když takové auto jde lehce oklamat pomocí falešných èar na silnici.
>
> P.K.
>
> Dne st 19. 2. 2020 18:06 uživatel Jaroslav Buchta <
> jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal:
>
> > Myslim ze zadne autonomni rizeni nemuze fungovat technicky ani pravne v
> > beznem provozu, nikdo neschvali funkci bezpecnost na zadne urovni u
> > algoritmu, u kterych nelze predem urcit, jak se budou chovat atd...
> > Zatim bezne nezavedli automaticky provoz ani na kolejich a tam by to slo
> > radove snadneji.
> >
> >
> > Dne 19.02.2020 v 18:03 Pavel Kadeèka napsal(a):
> >
> > Navzdory tomu letadla poøád padají. A to tìch lidí umøe 200 najednou.
> >
> > Statistika je argument k èemu? Že by ten èlovìk stejnì umøel?
> >
> > P.K.
> >
> > Dne st 19. 2. 2020 17:35 uživatel Zuffa Jan <ZuffaJ na cgc.sk> napsal:
> >
> >> Letecky priemysel sa takto uci a vylepsuje desatrocia.
> >>
> >> Kazda nova nehoda znamena vylepsenie bezpecnosti.
> >>
> >> Preco by to s autami malo byt inac?
> >>
> >> Na zemi sa kazdy den narodi cca 250 000 ludi a priblizne tolko ich aj
> >> zomrie
> >>
> >> A na zaver este jedno zamyslenie:
> >>
> >> Ak si najstarsi clovek na zemeguli, znamena to, ze sa pocas tvojho
> zivota
> >>
> >> vymenila cela populacia
> >>
> >>
> >>
> >> j
> >>
> >>
> >>
> >> *From:* Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of
> *Pavel
> >> Kadecka
> >> *Sent:* 19. februára 2020 17:23
> >> *To:* HW-news
> >> *Subject:* Re: elektromobil
> >>
> >>
> >>
> >> Jo a pak se to setká s nìjakou novou situací a nìkdo umøe. Do centrály
> se
> >> pošlou data, udìlá se update... Ale ten mrtvý už bude mrtvý.
> >>
> >>
> >>
> >> P. K.
> >>
> >>
> >>
> >> Dne st 19. 2. 2020 14:26 uživatel Miroslav Draxal <evik na volny.cz>
> napsal:
> >>
> >> A pánové, jel nìkdo s vás v nìjaké Tesle, co má nemá starší FW než 1/4
> >> roku? Já jo. Èumìl jsem jako blázen, co to všechno dokáže. Vìøím, že to
> >> urèitì má ještì mouchy, ale tím, že každé auto vlastnì sbírá informace a
> >> uèí se, posílá následnì co se nauèilo do centrály, kde ty "vìdomosti"
> >> zamontují do nového FW a tím se to nauèí všechna další auta. Èím víc
> toho
> >> bude jezdit, tím rychleji se to bude uèit. Je to skvìlá technologie a
> když
> >> vezmete, že tu není ani 10 let, tak to dìlá velké skoky. Proto to
> všechno
> >> musejí vyvíjet mladí lidé, protože ti ještì neví, ŽE TO NEJDE. My
> starší to
> >> prostì shodíme ze stolu, že to nejde.
> >> Podotýkám, mùj názor.
> >> Míra
> >>
> >>
> >> -----Original Message-----
> >> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ales
> >> Prochaska
> >> Sent: Wednesday, February 19, 2020 2:08 PM
> >> To: HW-news
> >> Subject: Re: elektromobil
> >>
> >> Podle mì je znaèný kus problému v tom, že si výrobci vzali moc velké
> >> sousto. Snaží se dìlat auta pro hipstery pro které je fyzické øízení
> >> auta nìco nevýslovnì odporného, zatímco normálnímu èlovìku (=mnì) by
> >> staèilo auto, které bezpeènì zastaví na kraji dálnice, když øidiè
> >> usne. Už to by vyøešilo nìjakých deset procent dálnièních nehod a pak
> >> by se mohlo pokraèovat dál :-)
> >>
> >> Aleš Procháska
> >>
> >> > Jinak problém je spíš to, že auto si myslí, že vidí nìco jiného, než
> ve
> >> > skuteènosti. Velká bílá plocha není nebe, ale bok kamionu, napøíklad.
> >>
> >> > Chybìjící nebo blbì namalované znaèení na silnici. Nìkde nejdøív
> >> namalovali
> >> > èáry, pak pøes to vrazili ostrùvek. Chytré auto to tam pošle podle
> èar a
> >> > klidnì si ulomí kolo nebo prorazí pneumatiku. Øidiè se musí prát s
> >> > volantem, aby se tomu vyhnul.
> >>
> >> > P.K.
> >>
> >>
> >> > Dne st 19. 2. 2020 13:50 uživatel Pavel Kadeèka <
> >> pavel.kadecka na gmail.com>
> >> > napsal:
> >>
> >> >> Spíš než o to, že by koèka mìla smùlu, jde o to, že auto by se muselo
> >> >> rozhodnout, co pøejet a co ne.
> >> >>
> >> >> P.K.
> >> >>
> >> >> Dne st 19. 2. 2020 13:48 uživatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
> >> napsal:
> >> >>
> >> >>> Presne tak: tie samoriadiace auta musia mat urcitu uroven
> >> automatizacie,
> >> >>> inteligencie, musia mat majaky a odpovedace, s predvidatelnou a
> >> >>> regulovanou premavkou.
> >> >>>
> >> >>> To, co sa teraz prezentuje ako samoriadiace auta, su znova len
> smiesne
> >> >>> pokusu nahradit cloveka 1:1, to je cista blbost. Ved to tu tym
> >> robotikom
> >> >>> vravim uz roky.
> >> >>>
> >> >>> Zdrogovany sofer je problem aj dnes, rieseny legislativne; macka ma
> >> proste
> >> >>> smolu (viacmenej tiez rovnako ako dnes).
> >> >>>
> >> >>> wek
> >> >>>
> >> >>>
> >> >>> >neporovnatelne
> >> >>> >
> >> >>> >ve vzduchu jsou z 99.99% stroje, ktere maji urcitou uroven
> >> automatizace,
> >> >>> inteligence, maji majaky, odpovidace, ... a jejich provoz je
> >> predvidatelny
> >> >>> a z 99.99% nejak regulovan
> >> >>> >
> >> >>> >Na zemi nemate moznost vedet jak se zachova zdrogovany sofer,
> >> zatoulana
> >> >>> kocka, ...
> >> >>> >
> >> >>> >
> >> >>> >jg
> >> >>> >
> >> >>> >-----Original Message-----
> >> >>> >
> >> >>> >V tom možná nemáte úplnì pravdu. Svìøili. Porovnejte si jen, kolik
> >> >>> automatiky, mnohdy neovlivnitelné pilotem je v letadlech. Dost èasto
> >> to ani
> >> >>> bez ní vùbec nejde. Prostì je to nad lidské síly, co do pøesnosti a
> >> >>> rychlosti. Nebudeme proto létat letadlem?
> >> >>> >
> >> >>> >Martin Záruba
> >> >>> >
> >> >>> >Dne 19.2.2020 v 13:20 Pavel Kadeèka napsal(a):
> >> >>> >> Samoøiditelnost je další vìc s nejistou budoucností. Není to
> >> technicky
> >> >>> >> zdaleka tak dokonalé, jak nám tvrdí, vemte si jaký problém je s
> >> >>> >> pitomou couvací kamerou, když se èoèka zamaže blátem. Mnohem
> vìtší
> >> >>> >> problém ale bude odpovìdnost za škody / zdraví / životy, pokud se
> >> nìco
> >> >>> >> stane (a ono už se stalo).
> >> >>> >>
> >> >>> >> Svìøili byste svùj život nìjakému stroji? Když víte, jak
> >> "spolehlivì"
> >> >>> >> technika funguje?
> >> >>> >>
> >> >>> >> P.K.
> >> >>> >>
> >> >>> >> st 19. 2. 2020 v 11:51 odesílatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk
> >
> >> >>> napsal:
> >> >>> >>> Pochopitelne, samoriaditelnost aut by bola aj v tejto veci
> vyhoda.
> >> >>> >>> Ale to chce mysliet trocha vo vacsom nez len na vlastnom
> dvorceku.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200220/ddfebfd0/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list