elektromobil

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Únor 19 17:35:35 CET 2020


Letecky priemysel sa takto uci a vylepsuje desatrocia.
Kazda nova nehoda znamena vylepsenie bezpecnosti.
Preco by to s autami malo byt inac?
Na zemi sa kazdy den narodi cca 250 000 ludi a priblizne tolko ich aj zomrie
A na zaver este jedno zamyslenie:
Ak si najstarsi clovek na zemeguli, znamena to, ze sa pocas tvojho zivota
vymenila cela populacia

j

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadecka
Sent: 19. februára 2020 17:23
To: HW-news
Subject: Re: elektromobil

Jo a pak se to setká s nějakou novou situací a někdo umře. Do centrály se pošlou data, udělá se update... Ale ten mrtvý už bude mrtvý.

P. K.

Dne st 19. 2. 2020 14:26 uživatel Miroslav Draxal <evik na volny.cz<mailto:evik na volny.cz>> napsal:
A pánové, jel někdo s vás v nějaké Tesle, co má nemá starší FW než 1/4 roku? Já jo. Čuměl jsem jako blázen, co to všechno dokáže. Věřím, že to určitě má ještě mouchy, ale tím, že každé auto vlastně sbírá informace a učí se, posílá následně co se naučilo do centrály, kde ty "vědomosti" zamontují do nového FW a tím se to naučí všechna další auta. Čím víc toho bude jezdit, tím rychleji se to bude učit. Je to skvělá technologie a když vezmete, že tu není ani 10 let, tak to dělá velké skoky. Proto to všechno musejí vyvíjet mladí lidé, protože ti ještě neví, ŽE TO NEJDE. My starší to prostě shodíme ze stolu, že to nejde.
Podotýkám, můj názor.
Míra


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Ales Prochaska
Sent: Wednesday, February 19, 2020 2:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: elektromobil

Podle mě je značný kus problému v tom, že si výrobci vzali moc velké
sousto. Snaží se dělat auta pro hipstery pro které je fyzické řízení
auta něco nevýslovně odporného, zatímco normálnímu člověku (=mně) by
stačilo auto, které bezpečně zastaví na kraji dálnice, když řidič
usne. Už to by vyřešilo nějakých deset procent dálničních nehod a pak
by se mohlo pokračovat dál :-)

Aleš Procháska

> Jinak problém je spíš to, že auto si myslí, že vidí něco jiného, než ve
> skutečnosti. Velká bílá plocha není nebe, ale bok kamionu, například.

> Chybějící nebo blbě namalované značení na silnici. Někde nejdřív namalovali
> čáry, pak přes to vrazili ostrůvek. Chytré auto to tam pošle podle čar a
> klidně si ulomí kolo nebo prorazí pneumatiku. Řidič se musí prát s
> volantem, aby se tomu vyhnul.

> P.K.


> Dne st 19. 2. 2020 13:50 uživatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com<mailto:pavel.kadecka na gmail.com>>
> napsal:

>> Spíš než o to, že by kočka měla smůlu, jde o to, že auto by se muselo
>> rozhodnout, co přejet a co ne.
>>
>> P.K.
>>
>> Dne st 19. 2. 2020 13:48 uživatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk<mailto:konfera na efton.sk>> napsal:
>>
>>> Presne tak: tie samoriadiace auta musia mat urcitu uroven automatizacie,
>>> inteligencie, musia mat majaky a odpovedace, s predvidatelnou a
>>> regulovanou premavkou.
>>>
>>> To, co sa teraz prezentuje ako samoriadiace auta, su znova len smiesne
>>> pokusu nahradit cloveka 1:1, to je cista blbost. Ved to tu tym robotikom
>>> vravim uz roky.
>>>
>>> Zdrogovany sofer je problem aj dnes, rieseny legislativne; macka ma proste
>>> smolu (viacmenej tiez rovnako ako dnes).
>>>
>>> wek
>>>
>>>
>>> >neporovnatelne
>>> >
>>> >ve vzduchu jsou z 99.99% stroje, ktere maji urcitou uroven automatizace,
>>> inteligence, maji majaky, odpovidace, ... a jejich provoz je predvidatelny
>>> a z 99.99% nejak regulovan
>>> >
>>> >Na zemi nemate moznost vedet jak se zachova zdrogovany sofer, zatoulana
>>> kocka, ...
>>> >
>>> >
>>> >jg
>>> >
>>> >-----Original Message-----
>>> >
>>> >V tom možná nemáte úplně pravdu. Svěřili. Porovnejte si jen, kolik
>>> automatiky, mnohdy neovlivnitelné pilotem je v letadlech. Dost často to ani
>>> bez ní vůbec nejde. Prostě je to nad lidské síly, co do přesnosti a
>>> rychlosti. Nebudeme proto létat letadlem?
>>> >
>>> >Martin Záruba
>>> >
>>> >Dne 19.2.2020 v 13:20 Pavel Kadečka napsal(a):
>>> >> Samořiditelnost je další věc s nejistou budoucností. Není to technicky
>>> >> zdaleka tak dokonalé, jak nám tvrdí, vemte si jaký problém je s
>>> >> pitomou couvací kamerou, když se čočka zamaže blátem. Mnohem větší
>>> >> problém ale bude odpovědnost za škody / zdraví / životy, pokud se něco
>>> >> stane (a ono už se stalo).
>>> >>
>>> >> Svěřili byste svůj život nějakému stroji? Když víte, jak  "spolehlivě"
>>> >> technika funguje?
>>> >>
>>> >> P.K.
>>> >>
>>> >> st 19. 2. 2020 v 11:51 odesílatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk<mailto:konfera na efton.sk>>
>>> napsal:
>>> >>> Pochopitelne, samoriaditelnost aut by bola aj v tejto veci vyhoda.
>>> >>> Ale to chce mysliet trocha vo vacsom nez len na vlastnom dvorceku.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
>>> Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200219/30abfac7/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list