elektromobil

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Únor 19 15:42:45 CET 2020

Ja bych to nevidel tak slozite. Auto nepozna (ani Vy dnes), jestli ti
lidi, co Vam tam vbehli jsou fetaci, doktori apod. Tim se to ridit
nebude. Muze poznat lidi a jejich pocet, muze tipnout jejich stari apod.
Ale to je cele. Dale bude vedet kolik lidi sedi v aute.
Jestli pri mezni situaci doopravdy zabije toho na prechodu nebo me v
aute take nemusi byt ve chvili rozhodnuti jasne. Jeste se da pripustit,
ze kdyz v nejake rychlosti srazim cloveka, lze urcit, kdy s velkou
pravdepodobnosti neprezije nebo jej tezce zranim. Ale kdyz se mu vyhne a
naboura, nemusim uvnitr nutne zemrit nebo se tezce zranit, protoze je
tam jeste plno dalsich vlivu, ktere konecny vysledek mohou ovlivnit (do
ceho vrazim, jestli celne, bokem, jak se zachovam atd.)
Takze to rozhodovani bude pomerne jednoduche, lidi venku a ja uvnitr
budou mit nejakou "vahu zivostnosti", tato se pouzije pro danou situaci,
vyhodnoti se a vybere se mensi zlo.

Legislativne je to jen o tom, urcit kdo za co muze. Je to jen
rozhodnuti, kdyz bude schvalene, tak to plati, i kdyz se vzdy najde
mnoho duvodu, proc by to melo byt jinak. Kdyz si vyrobci aut prosadi, ze
za vse budou moci vlastnici, tak je to stejne jasne, jak kdyz loby
zakazniku prosadi, ze ta to mohou vzdy vyrobci. Pak je to na soudech.

Index cloveka v Cine uz dnes funguje, nekdy tem nepohodlnym system neco
omezi. Toto bude jen dalsi vyuziti.

Martin Hanek