elektromobil

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Únor 19 13:45:47 CET 2020

Asi jsem se špatně vyjádřil - náklady na 1 km  - tím byly myšleny
celkové náklady včetně amortizace vozidla. To auto nebylo pro zákazníka
dražší - baterii (resp. energii v ní), která tvoří podstatnou část ceny
jste si jako zákazník pouze pronajímal. Zkrachovali, protože si ukousli
příliš velké sousto a technologie na to nebyla v té době dostatečně
vyspělá. A ona není zřejmě ještě ani dnes.
Je to už cca 10 let a dnes už články o ekonomice provozu tohoto modelu
nedohledám, ale dost se o tom psalo a je možné, že ty náklady na km byly
o něco nižší než u spalovacích motorů, ale ne příliš podstatně.
Podstatnější je, že bez dotací (podle dostupných informací, které mám,
ale připouštím, že se mohu mýlit) je zatím jakýkoli obchodní model
elektromobility neudržitelný. Z toho vyvozuji, že ta technologie není
zralá pro masové nasazení.

Mrazík