elektromobil
Miroslav Mraz
mrazik na volny.cz
Středa Únor 19 13:45:47 CET 2020
Asi jsem se špatně vyjádřil - náklady na 1 km - tím byly myšleny
celkové náklady včetně amortizace vozidla. To auto nebylo pro zákazníka
dražší - baterii (resp. energii v ní), která tvoří podstatnou část ceny
jste si jako zákazník pouze pronajímal. Zkrachovali, protože si ukousli
příliš velké sousto a technologie na to nebyla v té době dostatečně
vyspělá. A ona není zřejmě ještě ani dnes.
Je to už cca 10 let a dnes už články o ekonomice provozu tohoto modelu
nedohledám, ale dost se o tom psalo a je možné, že ty náklady na km byly
o něco nižší než u spalovacích motorů, ale ne příliš podstatně.
Podstatnější je, že bez dotací (podle dostupných informací, které mám,
ale připouštím, že se mohu mýlit) je zatím jakýkoli obchodní model
elektromobility neudržitelný. Z toho vyvozuji, že ta technologie není
zralá pro masové nasazení.
Mrazík
Dne 19. 02. 20 v 13:13 Pavel Kadečka napsal(a):
> Cena za km odpovídala provozu auta se spalovací motorem - a nebude to
> právě ten důvod, proč firma zkrachovala? Nabídnete zákazníkovi auto,
> které je dražší než klasické, má menší dojezd, lze ho dotankovat na
> omezeném počtu míst, baterii lze sice vyměnit za nabitou, ale ne
> zrovna na každém rohu - a náklady na energii za km jsou v nejlepším
> případě stejné jako u toho klasického auta? Proč by někdo takové auto
> chtěl?
>
> P.K.
>
> st 19. 2. 2020 v 11:41 odesílatel Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz> napsal:
>> Tohle by už asi stálo za nějaký kompromis v konstrukci. Pokud si dobře
>> pamatuji, Better Place se dostala v nákladech spotřebitele na ujetý km
>> zhruba na cenu odpovídající nákladům na provoz vozidla se spalovacím
>> motorem. Přesto firma zkrachovala.
Další informace o konferenci Hw-list