elektromobil

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 19 11:51:07 CET 2020


>Vyměnitelnou baterii měla už Tesla, na netu je video. Upustili od toho.

Mozno Vam to bude zniet divne, ale Tesla nie je vyznamny hrac co sa tyka
*realnej* elektromobility.
Oni len vyuzivaju relativne minoritnu dieru na trhu. Takze orientovat sa
podla ich konkretnej skusenosti ci potrieb je irelevantne.

>Problém je, že každé auto je jiné, jinak velké a baterie a věci kolem jsou
>součástí know how.

Samozrejme, ved nie nahodou som napisal ze *rozumne* a nie nahodou som
poukazal na to ze je to v rozpore s priamociarou
hamizdnostou^H^H^H^H^H^H^H^H podnikatelskym duchom.

Pochopitelne *rozumne* riesenie je, ze sa najprv dohodne standard, aby sa
mohla budovat infrastruktura, a potom by sa auta prisposobovali standardu
a nie naopak. 

Pochopitelne, samoriaditelnost aut by bola aj v tejto veci vyhoda. Ale to
chce mysliet trocha vo vacsom nez len na vlastnom dvorceku.

wek



----- Original Message ---------------
>Vyměnitelnou baterii měla už Tesla, na netu je video. Upustili od toho.
>
>Problém je, že každé auto je jiné, jinak velké a baterie a věci kolem jsou
>součástí know how.
>
>P.K.
>
>Dne st 19. 2. 2020 9:47 uživatel Jan Waclawek <konfera at efton.sk> napsal:
>
>> Samozrejme ze to je jedine rozumne riesenie, ak by malo ist o elektromobily
>> (co je samozrejme otazne, ci ma ist o elektromobily). Nejake blaboly o
>> radikalne lepsich baterkach zalozene na extrapolacii relativne nahodneho
>> vyvoja poslednych rokov apod. patria do "technickej" rubriky bulvaru a nie
>> na technicke forum.
>>
>> Ako je to vlastne ludom, rozumne riesenia samozrejme existuju a samozrejme
>> sa uz neujali.
>>
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place_(company)
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fluence_Z.E.
>>
>> wek
>>
>>
>> ----- Original Message ---------------
>> >Kdyby se automobilky dokázaly dohodnout na jednotném bloku akumulátorů,
>> >který by byl záměnný, tak by šel vyměňovat jako ty bomby. Klidně dva
>> >paralelní bloky v autě, což by mimo jiné eliminovalo možnost, že při
>> >poruše článku bude auto okamžitě nepojízdné. Na "pumpě" přehodím šuple
>> >a jedu dál .... V bloku samozřejmě obvod s počítáním cyklů a měřením
>> >energie. Podle toho by se dala škálovat i cena za "natankování".
>> >Pak by začaly dávat elektromobily o dost větší smysl.
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list at list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>



Další informace o konferenci Hw-list