elektromobil

Josef Zeman jozem na volny.cz
Středa Únor 19 08:56:31 CET 2020

Kdyby se automobilky dokázaly dohodnout na jednotném bloku akumulátorů,
který by byl záměnný, tak by šel vyměňovat jako ty bomby. Klidně dva
paralelní bloky v autě, což by mimo jiné eliminovalo možnost, že při
poruše článku bude auto okamžitě nepojízdné. Na "pumpě" přehodím šuple
a jedu dál .... V bloku samozřejmě obvod s počítáním cyklů a měřením
energie. Podle toho by se dala škálovat i cena za "natankování".
Pak by začaly dávat elektromobily o dost větší smysl. Dojezd i
potřeba nabíječky na každém rohu v naprosto jiných dimenzích. Jenže to
je v dnešních poměrech nesmysl. Každý jeden typ vozu bude mít blok
baterek alespoň o pár milimetrů jiný, i kdyby záměnný byl. Takže
skončíme u té elektrocentrály v přívěsu. Vlk se nažral a koza ....

Zeman