[Mech] Doporucte barvy

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Úterý Únor 18 08:55:28 CET 2020

Zdravim,

natirani si uzivam pomerne casto (zelezna lod) a navic mam jako bonus
kamarada co ma fabriku na vyrobu barev takze neni problem cokoli s nim
konzultovat.

Predem je nutne rict, ze nic jako univerzalni nater neexistuje.

Ja jsem puvodne zacal natirat lod dvouslozkovyma barvama - epoxidove
zakladovky s vysokym obsahem zinku a pres to dvouslozkove polyuretany
- cast ploch je samozrejme pochozi a je to celorocne vystavene pocasi.
Tohle mela byt idealni kombinace, ktera se nakonec vubec neosvedcila a
loni jsem presel na vodou reditelne natery.
Problem je v tom, ze ta zelezna konstrukce neustale pracuje (hlavne
teplem) a ty dvouslozky jsou tvrde a praskaji. Navic problem pokud
neni povrch dokonale pripraven (prach, lehka koroze a hlavne vlhkost).
Moderni vodou reditelne barvy tohle dost toleruji vcetne moznosti
nateru na lehce zkorodovany povrch.

Takze ano papirove teoreticky horsi odolnost, ale fakticky to tak
neni...plus jednoduchost pripravy a aplikace (neni treba nic
odvazovat, redidlo levne, neni treba chvatat se zpracovanim barvy).

Byl jsem se pred tydnem podivat po zime na lodi a kontroloval jsem
palubu, kde kazdy rok se objevovaly pochyrky, kde barva praskla. Letos
jsem tam poprve nic nenasel.

Muzete se kouknout k nemu na stranky https://www.barvy-viton.cz/ a
poptejte si cenik (ja nemam predstavu neb to mam nastesti za naklady).

Jeste poznamka...valna vetsina prumyslovych barev neni delana na
vzduchove pistole, ale na airless systemy.

RV