Vykonova strata diod

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Únor 11 23:08:55 CET 2020

Diody 1N400x vyrábí snad tisíc výrobců, včetně padělatelů. Já sám jsem mě v
ruce několik různě velkých pouzder a s různě tlustými vodiči, včetně
ocelových ( magnetují ).
Takže se mohou i lišit katalogové hodnoty, datasheety..pravda je, že i těch
datasheetu je několik verzí.
Před časem tu běžela diskuse , dával jsem i fotografie jednotlivých
pouzder, dokonce jsem měl v ruce i skleněné 1N4002, alespoň to na nich bylo
napsáno.
Mám tu v šuplíku i kousky, které krásně šumí , nebo mají extrémně malý
úbytek ( okolo 0,5V při 1A ) člověk by řekl, že je v tom šotek :-)
Dokonce má i nějakou starou čínskou zásilku  a  diody jsou na měření jako
kus drátu - a to i když se kleštěma rozštípne :-)
Někomu stálo za to obalit ty ocelové pocínované drátky kouskem bakelitu a
napsat na ně 1N4007. I když mohlo mě napadnout, že 100ks za nějakou směšnou
cenu asi bude
vše jen ne dioda...  :-)