Demagnetizace hlavy u kazeťáku

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Středa Únor 5 16:07:18 CET 2020

Z nostalgie jsem si z ebay koupil dva walkmany Sony (po peclivem
rozhodovani a studovani jejich modelu). Oba fungují a chtělo to jenom
vyměnit reminky (na ebay je prodává nějaký Slovák). Oba walkmany mají
pěknou mechaniku (řízenou elektronicky) s velkyma mosaznyma setrvacnikama
(to taky každý model nemel). Jedem umí i nahravat (má mikrofon a i malé
repro) a ten druhý má zase takovou technickou zajímavost a tou je, že ma
ovládanou  kladku, která napina a povoluje řemínek (podle funkce) a walkman
má o dost menší spotřebu. Mělo to jenom pár modelů od Sony. Zajimavy je i
to, ze jeden kus ma hlavu nepohyblivou (pasek po ni porad klouze i kdyz se
paska pretaci a kazeta se zasunuje paskem dolu - hlava je dole) a ten druhy
hlavu po zmacknuti play primackne k pasku (tak jak je asi bezny - kazeta se
vklada paskem nahoru hlava je nahore). Proste pěkný kousek techniky (ještě
bych chtěl nějakého zastupce z 80. let čistě mechanickeho).
Vzdy jsem chtel i demagnetizacni kazetu... koupit se da i kdyz za cca
500kc. Zajímalo by mě jak a čím zjistit zda je demagnetizace hlavy potřeba
a zda po použití te demagnetizacni procedury bude hlava v tomto ohledu v
lepsim stavu ("premerit" ji po této procedure).

MG