RE: návod z TME

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Středa Únor 5 10:51:37 CET 2020

On vlastně ani neřeší ani to že to musí být návod k tomu výrobku - jen že u něj musí být přiložen český návod. Vtipně to vyřešili v GES Elektronic kde jsem kdysi kupoval ne zcela triviální měřák a k němu byl přiložen český návod k tomu nejprimitivnějšímu měřáku co existuje + původní anglický návod. Pravděpodobně ten český univerzálně dávali ke všem měřákům co prodávali. Vlk se nažral a...

Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, February 5, 2020 8:51 AM
To: HW-news
Subject: Re: návod z TME

Kdysi jsem taky slyšel, že zákon sice ukládá povinnost dodat návod k
použití v češtině, ale vůbec neřeší, v jakém rozsahu. A vlastně neřeší
ani správnost toho, co tam píšou.

Takže ke všem elektro zařízením mají nějaký univerzální návod, že může
způsobit požár, že je to nebezpečné, nemáte otvírat kryt a opravu
svěřit odbornému servisu atd.

U něčeho většího, jako jsou vysokozdvižné vozíky, si výrobce /
dodavatel dá práci dodat k němu lepší návod, úměrně rizikům spojeným s
používáním.

K některým zařízením je to čtení na dlouhé zimní večery, česká část je
často napůl strojově přeložená a text nedává smysl. Už jsem tu myslím
psal, jak jsem zíral do návodu k televizi (Sony) a musel jsem si
nalistovat anglickou část, protože v češtině jsem tomu nerozuměl.

P.K.

st 5. 2. 2020 v 8:38 odesílatel Krucinsky, Ladislav