Re: funkce 1/x analogově - bylo Tester výkonových cívek

Čtvrtek Prosinec 31 21:46:12 CET 2020

Děkuju za nápad. Musím přiznat že o analogové násobičce jsem slyšel
(zcela teoreticky) naposled ve škole a ani by mě nenapadlo, že se thle
věci vyrábějí a dokonce že je mají v tme. Oni je tam mají dost utajené,
pod multiplexery a analogovými přepínači. Ale v TME jsem už zvyklý.
Třeba obvody ADuM měli zase pod tlumivkami.

Doba měření - teď z hlavy nevím, nejsem doma. Ale myslím že to vycházelo
na max. 1 ms s proudem do 50A a 10 ms do 5A. Na to jsem počítal
kondenzátory, ze kterých je měřená cívka napájená a vycházelo to pro
indukčnost do 160uH na 50A. Minimální čas bude daný tím, jak rychle
sepne tranzistor, aby se moc nezkreslil začátek nárůstu proudu. Dal jsem
tam silný budič (snad 6A), doba sepnutí budou desítky ns. Důležité je,
aby neodcházel spínací tranzistor, aby zbytečně moc nenarost proud a aby
při měřícím napětí (10V) měl dostatečnou odolnost, než to vypne. Počítal
jsem že proud se omezí na 100A, možná tomu ještě omezím dalším
stabilizátorem budící napětí na 8V.  Původně jsem tam měl tranzistor,
kde proud narostl nad 200A a když jsem ho zkusil s nulovou indukčností,
odešel po prvním sepnutí :-( Je to o hledání vhodných typů tranzistorů.

Anděl