RE: Silvestrovský voltmetr

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 31 19:13:05 CET 2020

Taková blbost a tolik to dalo práce:-)
Teda to mě napadlo po té, co jsem naroutoval spirálu s 96 LED a 12 posuvnejma registrama, aby měly děti co pájet za dlouhých epidemických večerů.
http://dejvice.cz/edison/ald/spirala3.png
http://dejvice.cz/edison/ald/spiralaSch.png
Skript na rozmístění LEDek byl snadnej, ale naroutovat velmi hustou oboustrannou montáž na jen 2 vrstvy, …

A teď vlezu sem a tady taky spirála:-)
V každém případě tý malý šipičky jsem si všim, ale hned mě napadlo, že je skoro neviditelná.

PH

Od: Miroslav Mraz
Ona tam je taková malá šipka, která ukazuje na té správné otáčce. Na
statickém obrázku jí přehlédnete, ale jak se mění hodnota je vidět
celkem slušně. Bohužel to není barevné, limitace je hardware - málo
paměti. Celý obraz má 600 x 800 pixel, což se vejde do 60 kB (procesor
má 160 Kib). Ručička nemůže jít přes pozadí (musí se vykreslovat jen
tam, kde je černo) protože princip je ten, že se na starém místě pixely
smažou a na novém vykreslí. Takže písmenka uvnitř dost dobře nejde
udělat (resp. bylo by to složité).
Je to udělané tak, že máme těch 60 kB video RAM ze které to jde ven po
SPI (DMA - 36 Mbit/s). Do té RAM se vykresluje v main() smyčce - na
začátku pozadí (šlo by sice použít statický obrázek, ale kód pro
vykreslení jsem stejně musel napsat a není zdaleka tak velký) a pak jen
ručička a hodnota.
Prostě je tam dost kompromisů, protože ten hardware na to opravdu není
určený, ten obrázek je screenshot z ladícího programu v Qt, nemám to jak
vyfotit, ale můžu ujistit, že na obrazovce to vypadá úplně stejně.