funkce 1/x analogově - bylo Tester výkonových cívek

Čtvrtek Prosinec 31 11:28:07 CET 2020

Když už jsem tu destičku překreslil, aby to opravdu fungovalo, napadlo
mě ještě, že by bylo hezké zobrazit né jen průběh proudu na čase, ale i
přímo závislost indukčnosti na proudu. Sice není problém udělat z toho
průběhu proudu derivaci, ale pak ještě potřebuju nějak namodelovat
funkci 1/x. Lze to nějak jednoduše a s rozumnou přesností (+-5 až 10%)
udělat analogově? Představa že to nějakým ADC převedu, v MCU přepočítám
a pomocí DAC zobrazím na osciloskop, naráží zásadně na rychlost. Ten
převod by měl být pokud možno nějakou nelinearitou, aby se signál
významě nezpozdil.
Uvažoval jsem vzít zdroj proudu, MOSFET jako řízený odpor a řídit ho
tak, aby napětí na něm kopírovalo vstupní napětí. Druhý stejný MOSFET
pak dát do zpětné vazby druhého OZ, kde na výstupu bude funkce 1/x.
Rychlost řízení onoho MOSFETu ale bude limitovat použitelnost pro
rychlejší průběhy. Věděl by někdo něco chytřejšího a pokud možno
jednoduššího?

Anděl