Nastavení 3D tisku - začátečník

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Prosinec 29 19:13:59 CET 2020

On Tue, 29 Dec 2020, Jan Půhoný wrote:

> [...]

> https://photos.google.com/share/AF1QipNyXu1CB6UfTyurwZ54JTyWIj2lOCcTaRsTWruR2-4KgpHIZbGuV8I32kDyKONdQA?key=aC0tel81S1Z0STJoWmJVamxScVhNTnlvUWRYaXpB
>
> Podložku jsem vyrovnal úchylkoměrem, první vrstva je trochu rozpláclá a
> většinou se povede. Podávání PLA jsem překalibroval. Ale občas jakoby se
> ucpe tryska a v průběhu tisku to začne vynechávat. Teď jsem už kontroloval
> i teplotu trysky termokamerou, protože jsem měl podezření na špatné čidlo /
> teplotu. Ale ne, je to tak OK, 207°C. Je ta teplota 210° / 55° C ok? Kdo
> tisknete PLA od Petra, jaké používáte nastavení teploty?

Ja tisknu PLA od PZ na rebelu od PZ a je to ten nejjednodussi material,
zadne problemy s nim nejsou, jen to obcas odtrhnout od podlozky je kumst.
Pouzivam podlozku BuildTak, prvni vrstvu 75 dalsi vrstvy 65 ale kdyz Vam
prvni vrstva drzi tak tohle asi nebude problem.

Teplotu trysky pro PLA mam 200st. Vam se to jakoby tahne za tryskou a moc
to nedrzi k tem spodnim vrstvam. Foukate na to dostatecne ? Fouka dobre
chlazeni hotendu ? Mozna trochu zpomalit posuv. Mate opravdu dobre
nastaven prumer trysky ve sliceru ? Ja treba zjistil ze u trysky 0.5
nejlepsi vysledky dostanu s nastavenim prumeru 0.55 ve sliceru . Pri
0.5 mi to hodne preplnovalo vnitrek objektu, takze tam kde byl objekt
plny bez vnitrni vostiny se hromadil material do vysky a drhla o nej
tryska.