Re: Tester výkonových cívek

Úterý Prosinec 29 01:00:11 CET 2020

Ta japonská kočka to má asi jen na menší cívky. Malý budící proud
výkonového tranzistoru, i když třeba to taky stačí, v době sepnutí tam
skoro nic neteče. Ale hlavně tam má v napájení měřené indukčnosti na můj
vkus malé elektrolyty.

Vyhrabal jsem tu destičku a protože jsem tam dost věcí přebastloval
(holt vývoj), řekl jsem si, že bych to mohl celé předělat. Tak jsem to
schema aspoň překreslil, realizace až někdy :-) Původně mi na větším
rozsahu při malé indukčnosti odcházel tranzistor. Tak jsem hledal
vhodnější typy s větším impulzním zatížením - japonská kočka tam má taky
tranzistor, který snese 20A/10 ms při 10V. S kapacitou 40mF a s proudem
narůstajícím 0-50A to pro pokles napětí 0,5V (5%) dokáže max. 160uH, pro
větší už to nedosáhne 50A. Pro rozsah 5A by to sneslo impulz prodloužit
10x, pak by to měřilo až do 16 mH. Teda jestli to je vůbec potřeba.

Anděl