Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Pondělí Prosinec 28 13:35:26 CET 2020

Možná zkusit jiný bios od Gigabyte, aby fungovala hibernace. Na linux
strojích máme vypnutu hibernaci i uspávací režim, jinak s tím má systém
problém a neprobudí se. V předchozí verzi bios Gigabyte AORUS to fungovalo.

CPU nevybírám podle BOOSTu, ale podle základní frekvence. V našich
aplikacích nemají jet v BOOST režimu. Spíš je důležité vyladit časování
RAM s základní frekvencí. Nedávat zbytečně rychlé RAM, poté to degraduje
na násobiči.

BOOST je jen na krátký okamžik, ne na nějaký provoz. Možná win či jiné
desktop OS s tím poradí. Gigabyte měl většinou utilitu, které lépe
pracovala než OS. Dnes si myslím, že si s tím OS poradí.

První co je, se podívat do datasheet DIM DRAM a vybrat si tu správnou
rychlost a kompatibilní CPU.

U ryzen je taky zajímavá rychlost sběrnic, občas se některá ucpe a SW si
s tím neporadí. Například USB 3 externí disk zahltí sběrnici, lépe
fungovalo externí SATA. Není to jen otázka ryzenu, ale občas některé
kombinace strojů mají zajímavé propojení sběrnic a v dnešní době s USB 3
to celé poté degraduje.

Jirka