web gui pro ovládání relay boards

Cizek Milan Cizek.Milan na seznam.cz
Pondělí Prosinec 28 12:52:15 CET 2020

Ahoj,

prosím o radu/nasměrování.

Mám 3x relay board R421B16 (3x 16ks relé), komunikace přes RS485 / modbus.

K dispozici RPI, kde jsem si rozchodil python skript, kterým mohu z
příkazového řádku ovládat dle libosti.

Potřebuji nějaké web gui, aby to kolegové v případě potřeby mohli pohodlně
vzdáleně ovládat.

Než si ho napíšu, třeba někoho napadne něco hotového/rychlého nebo co bude
stačit přiohnout.

Ideálně PHP/MySQL, bootstrap.

Prakticky by měl jít u každého relé přidat popisek zařízení. Jestli to bude
v ini nebo DB je celkem jedno.

Jediný účel rozhraní bude možnost zařízení zapnout/vypnout/restartovat. +
zobrazit aktuální stav.

Funkčnost musí být zachována i v offline režimu (bez netu).

Autorizaci netřeba řešit, pořeším pak na úrovni web serveru, ACL apod.

Hodně se mi líbí tento projekt, ale přestože perl docela umím, nerozjel jsem
jej (neběží mi patrně nějaký ten included web server).

https://eaw.app/dpwr/

Nicméně tento by šel nejspíš těžko ohýbat na modbus - myslel jsem to spíše
tak, že bych jej vyzkoušel případně si z něj přebral web GUI a zbytek
dopsal. Ale i to je dost práce.

Vím, že existuje dost věcí pro domácí automatizaci, nešlo by něco z toho pro
můj účel použít? Nějaké NodeRed nebo něco podobného, kde bych to jen
naklikal?

Díky za nápady.

Milan