Prosba o pomoc - 3D tisk

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Neděle Prosinec 20 19:11:03 CET 2020

Zdravim,
Zacal jsem mit problemy s prvni vrstvou pri vetsim (plochou) 3d vytisku.
Bohuzel jsem tesne pred tim udelal 3 veci:
- udrzbu na tiskarne (u toho castecna rozborka, cisteni/mazani, dotazeni,
nahrada castecne ulomeneho drzaku BL-touch, ...)
- nacal jsem novou spulku struny (mnou nenavidena Gembird). Bohuzel jinou
ted doma nemam
- vymenil original podlozku z Ender3Pro (takova ta magneticka guma) za PEI
na plechu (originalni podlozku se mi podarilo hodne ponicit)
Samo jsem overil kroky extruderu s novou strunou i flowrate. Seridil jsem
tloustku prvni vrstvy.
Udelal jsem jeden vetsi vytisk a zacal dalsi (2 casti krabice o
pudorysu 20x22cm) no a vysledky jsou... nic moc. Viz foto:
https://photos.app.goo.gl/kmebnkXNYaYNPDLB7

Pri tisku prvni vrstvy jsou v ni jakoby 'bubliny'. Po dokonceni tisku jsou
videt i na vytisku.
Par info:
podlozka 60 st, extruder 205, vrstva 0.2mm, tryska 0.4mm, sirka tisku 0.4mm.
Jeste jsem se s podobnym problemem nesetkal, a tak nevim, zda:
- jsem neco zpackal pri skladani/serizovani
- je neco spatne v parametrech tisku? (moc teple, moc studene, ...) - Ale
tyto teploty fungovaly perfektne v minulosti (i u jinych strun od Gembirdu)
- ta struna je sr*cka a patri do kose
- ta 'PEI' stoji za starou backoru...

Dle mereni rovinnosti podlozky je odchylka (dle BL-touch) do 0.05mm po
plose (mereno v rastru 7x7)
Zbytek vytisku je zcela OK (steny, horni plocha je krasne rovna/hladka)

Dik za kazdou radu co zkusit,
Marek