Posun času - bylo DCF moduly

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 18 09:00:57 CET 2020

Taky jsem se tím ve své profesionální praxi potýkal.
Ve většině oblastí se ti asi dá vyřešit prostým zablokováním služby po
daný čas.
Je to jen jednou ročně a to ještě v noci ze soboty na neděli, tak to se
možná
i bankovní systémy dají na hodinu vypnout.

Já jsem pracoval v oblasti, kde to bohužel vypnout nešlo - velké
zdravotnictví.
Tak jsem na to napsal program, který "zahušťoval" nebo "ředil" čas. Prostě
v kritické době zpomalil hodiny na polovinu, nebo naopak zrychlil na
dvojnásobek.
Takže monotónnost zůstala zachovaná.

Samozřejmě se mohlo stát, že nějaký úkon byl proveden třeba v 02:30, což byl
čas, který teoreticky neexistoval. Ale jednak ta pravděpodobnost byla
velmi malá,
navíc ten mechanismus byl popsán v dokumentaci a bylo tedy kdykoli zpětně
doložitelné kdy přesně se co stalo.

PL