Re: Jaké nejkvalitnější elektrolyty

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 17 22:29:22 CET 2020

Tak jsem tu na stole zapojil takové testovací pracoviště se síťovým
autotransformátorem a testoval 6 nakoupených vzorků.
Všechny 100M/100V, nejkvalitnější ESR provedení na nejvyšší možnou teplotu.
Při 100V mi teklo paralelně  zapojenými kondenzátory ( ochrana dioadami )
okolo 3A.  ( http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/bipol_kond.htm )

Nipon, Elna a Nichicon se trochu víc zahřívají - U té Elny se svléká ten
plastový přebal. U jednoho z té paralelní kombinace víc.
 Rubicon je jen vlažný , Panasonic a Samxon je skoro studený.
U Panasonicu je po hodinovém trápení úbytek kapacity asi 10 procent, u
Samxonu pak  cca 5 procent.   Paradoxně u svlečené  ELNY kapacita je
stejná, stejně tak Nippon i když byly předtím docela horké..
Jeden z Nichiconů se při testu přerušil a slyšitelně syčel asi jednu minutu
Nejmenší samovybíjení po testu má Samxon.
Ještě chci vyzkoušet změřit impedanci na vyšších kmitočtech při 10,100kHz,
ale tam nemám takový testovací proud :-(

Sice je to takový hodně amatérský test, pro mě je zajímavé, že některé
kondenzátory hřejí, jiné ne. Samozřejmě se to projevuje i na Lidlometru v
zásuvce.
Zatím do dalšího kola postupuje Samxon (na těch je mi sympatické, že je z
10 kusů jeden jako druhý 91M včetně nejmenšího ESR 0,08Ohmu)  a Panasonic (
má o něco silnější vývody, než ostatní, ESR 0,12  ) .
Pozn. hodnoty ESR nejsou přesné, je to jen porovnání na uni testeru s
Atmegou
  Žena peče cukroví, tak přiložím zatížené elektrolyty do trouby  při
stejném trápení se 100V st. z autotrafa.
Kdyby něco bouchlo, tak cukroví se stejně bude většinou rozdávat...