DCF moduly

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 17 10:35:10 CET 2020

Ja nevidim osobny rozdiel v tom, ci sa posunie cas z dovodu oficialnej
zmeny casu napr. o hodinu (letny-zimny) a vsetko funguje na rovnakych
cislach ( 6,14,22, ... ), alebo ci sa "posunie cas" osobne zmenou zaciatku
prace, skoly napr. o hodinu z 8:00 v zome na 7:00 v lete...
Je to presne rovnaky biologicky posun casu, akurat hodiny ukazuju ine
ciselka.

Na dlhodobo akceptovny casy ( pracovne smeny 6:00,14:00,22:00, deti skola
8:00, ...  ) je viazane mnozstvo infrastruktury, doprava, nadvaznosti
spojov, obchod, stravovanie... a v nemalej miere aj komunikacie medzi ludmi
vo firmach.
Ja napriklad vstavam skoro a chodim do prace relativne skoro, ale prve 3
hodiny s kolegami nic nevyriesim, lebo este v praci nie su. Prekryv je v
takom pripade namiesto 8 hodin len 2.
Ked oni chu riesit nieco podvecer, tak ja som uz na ceste domov...
Problem je o nieco zlozitejsi, ako len zohladnenie osobnej preferencie.
Fungvalo to niekedy, v casoch, ked clovek okopaval zemiaky a kde prestal,
tak na druhy den rano pokracovat a nepotreboval ine vazby.
Lubovolne posuvanie pracovneho casu je mozne len v niektorych profesiach (
napr. programatori ,... )  a v niektorych profesiach to mozne nie je (
napr. vodici autobusov, ... )
Viete si predstavit, ako bude fungovat spolocnost, ked napr.  autobus bude
chodit 30 minut po tom co vyjde slniecko ? Uplne prirodzene vodic bude
vstavat s vyhodom slniecka...  svojich 8 hodin si odrobi a potom, az do
zotmenia budu chodit ludia peso...

Alebo sa nebude cestovat a kazdy pracovnik napr. pri linke bude mat doma
zmontovane "svoje" 1-3 metre linky, na ktorej pracuje a bude si moct robit
vtedy, ked mu to bude vyhovovat.
Drobnosti, ako napr presuny hmoty medzi jednotlivymi dielmi linky v
priestore bude riesit teleport, zaroven so zasobnikmi, aby vykryvali
nerovnomernost prace na jednotlivych kuskoch linky...
Mne to pripada ako celkom slusny namet na SCIFI, alebo anarchiu?
;-)

Dodo

št 17. 12. 2020 o 9:34 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napísal(a):