DCF moduly

Středa Prosinec 16 20:53:41 CET 2020

No pokud chcete levný DCF modul, tak jedině něco z Číny. Někdo to pro ty
budíky musí dělat ve velkém a tady v Evropě asi nemůžete chtít, aby vám
někdo za pár kaček motal feritky a ještě je ladil :-) Taky dělám samotný
DCF modul bez procesoru, ale v nabídce ho ani nemám a prodával jsem je
za 600 Kč, protože ten člověl mi tvrdil, že než by se vztekal s moduly
od Conrada, radši to bere ode mě.

Takže různé DCF moduly sice už 30 let vyrábím, ale ani vám je nenabízím,
protože za čínské ceny fakt dělat neumím :-) Rozdíly samosřejmě jsou.
Třeba  už v tom, jak je udělané vinutí na feritce, já to vinu lankem a
stále ještě používám přijímače U4224B, kam jdou do filtru připojit dva
krystaly. Takže proti budíkovým přijímačům vyšší citlivost i selektivita
- odolnost proti rušení. Pak hodně záleží na tom, jak je napsaný soft.
Když někde byly problémy s DCF signálem, moje přijímače si s tím obvykle
poradily. Ale zase neumím, aby přijímač s procesorem bral pár uA. Jede
tam trvale procesor na 3,6 MHz a to už si nějaké stovky uA vezme. Je to
pro jiné použití, než do budíku :-)

Ale doma, kde obvykle nemáte se signálem problém, váa bude chodit
nejspíš všechno.

Anděl