ampermetr do 4kA

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Prosinec 14 08:42:44 CET 2020


Ano, finální řešení by mohlo ten proudový transformátor obsahovat. Ale nejdřív to musí začít něco dělat ve formě „klubko silných a silnějších drátů“, potom je třeba tomu vymyslet odpovídající mechaniku a až následně řešit definitivní měření a ovládání.

Navíc 4kA by bylo jenom pro takový rozjezd, předpoklad, porovnáním s profi bodovkama, je proud spíš okolo 15kA nebo víc. A to ještě nevím, jestli budu muset dělat vodou chlazené držáky elektrod, nebo to s nějakým omezením vydrží jenom s pasivním chlazením. Proto mě zajímal ten klešťový ampérmetr, protože si ho jednoduše cvaknu kam potřebuji, bez složitých laborování s mechanikou. A když tam mám několik drátů paralelně, tak jich mohu do klešťáku vzít jenom část a zbytek si dopočítat, abych měl alespoň nějaký odhad, co se tam děje a neděje.

Klešťáků do 1kA jsem viděl několik, ale to mi moc nepomůže.

 

Tomáš OK2MTM

 

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of AZE
Sent: Sunday, December 13, 2020 8:13 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: ampermetr do 4kA

 

“Otec si tu hraje se svářecím trafem a pár závity silného dráty, že stvoří bodovou svářečku.”

Kdybych si s tím hrál já, vestavěl bych na sekundár proudové trafo a měřák pro trvalé měření.. Primární proud změří obyčejný klešťíák.

aze

 

From: ok2mtm <mailto:ok2mtm na seznam.cz>  

Sent: Sunday, December 13, 2020 6:32 PM

To: 'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>  

Subject: RE: ampermetr do 4kA

 

Proudové trafo proč ne, díky za typ, ale ten klešťák je o dost pohodlnější na práci, zvlášť když z bodovky vedou trošku silnější dráty a musí se s nimi dost hýbat.

Měření u dráhy – 4kA to bylo nejspíš pro stejnosměrnou trakci 3kV, tam to ještě jde, při údržbě se na tom dělá normálně pod napětí. Na střídané trakci 25kV už se pod napětím dělat nedá, a všechny prvky na rozvodně jsou takové krapánek větší. 

Pro srovnání, nejsilnější lokomotivy mají lehce přes 6MW výkonu, občas by bylo záhodno, aby na vlaku byly dvě, což je možné jenom na střídavé trakci, na stejnosměrné to nedají ani dráty, ani odpor kolejnic a ani pantograf. Proto postupně železniční síť přechází na střídavou trakci.

Tomáš OK2MTM

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Poucha
Sent: Sunday, December 13, 2020 5:03 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Subject: Re: ampermetr do 4kA

 

Zdravím,

 

ampérmetr pro DC proudy právě do 4kA jsme dodávali v roce 2018 - bylo to por měřené v DKV ČD. Nic složitého, bočník, oddělovač, měřicí modul s výstupem na Ethernet. Původně mělo být přepínání rozsahů, ale nakonec jsme zvládli vše v jednom rozsahu při měřitelnosti 5A - 4kA.




S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com> 
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod

Papouch production s.r.o. - výroba

 

Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/

 

 

ne 13. 12. 2020 v 16:33 odesílatel Vojtěch Petrucha <petrucha na volny.cz <mailto:petrucha na volny.cz> > napsal:

zdravim,

 

tak to byl AMPROBE ACDC-3000 a pan Hudeček měl pravdu, je jen do 1kA, 4kA by se jen vešly na displej...

 

nicméně zrovna tento typ by uměl změřit ty obdélníkové průběhy ze čtvrtečního kvízu, má volbu TrueRMS AC, AC+DC..

 

v.

 

 

______________________________________________________________
> Od: "ok2mtm" <ok2mtm na seznam.cz <mailto:ok2mtm na seznam.cz> >
> Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
> Datum: 13.12.2020 12:59
> Předmět: RE: ampermetr do 4kA
>

Můžu poprosit o typ toho klešťáku? Otec si tu hraje se svářecím trafem a pár závity silného dráty, že stvoří bodovou svářečku. Bohužel nad 400A nemám proud čím měřit.

Jinak pro dospělou bodovku jsou 4kA málo.

A na dráze se zase měří trošku jinak – kvůli vysokému napětí na troleji. 

Tomáš OK2MTM

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> ] On Behalf Of Vojtěch Petrucha
Sent: Saturday, December 12, 2020 9:43 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Subject: Re: ampermetr do 4kA

 

ano, jasně, jsou místa kde proudy tečou velké, jen si nejsem si jistý jestli ve všech těchto případech bude na daný vodič možné aplikovat danou čelist ručního ampermetru :-)

v.

 

 

______________________________________________________________
> Od: "balu" <balu na k-net.fr <mailto:balu na k-net.fr> >
> Komu: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> 
> Datum: 12.12.2020 21:27
> Předmět: Re: ampermetr do 4kA
>

alebo prud zo zdroja 150kW vysokofrekvencneho tranzistoroveho zosilnovaca. Pri ucinnosti 60% si to z 55V celkom cucne :-)

Dalej ma napada odporove zvaranie, elektrolyza/galvanovna, rozvodne, MW motor nie je az tak zriedkavy u cerpadiel v elektrarni, vodarni, kompresory na plyn, elektricka trakcia atd.

 

On 12/12/2020 20:55, Pavel Hudecek wrote:



----------

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

  _____  

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20201214/1f0d9fa6/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list