RE: Bezpečný náboj u koček:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 5 21:42:32 CET 2020

Přesný název nevím, ale byl to návod na past uvedeného principu. A myslím, že to bylo i na obálce. Z tý pasti vede plošňák, kde je rovnej spoj končící kolečkem a okolo v „uctivé vzdálenosti“ rozlitá plocha.

Mám ale dojem, že už tehdy mi použité součástky přišly staré, tak jsem si to vymyslel s novými, zejména ta detekce dotyku by se dnes určitě řešila jinak. Asi bych tam dal ATtiny416:-)

PH

Od: Libor
Nevíte co to bylo za článek? Docela zajímavá myšlenka...

Kdysi jsem chtěl selektivně vyhnat holuby z krmítka na okně. Menší ptáci do něj chodili otvorama v ohrádce, holubi si nejdřív sedli na ohrádku a pak tam vlezli po parapetu. Tak jsem na horní okraj ohrádky přidělal 2 rovnoběžné drátky, pokračovaly dvojlinkou a ta vidlicí do zásuvky.

Přiletěl holub, chvíli se klepal a pak odletěl:-)
Pak přišla babička a od tý doby je v nůžkách vypálenej zářez:-)

Ale na boji s myšmi na chalupě panovala shoda. Tam jsem zkusil elektrickou past inspirovanou článkem z AR: Trvalé menší napětí na testování. Při detekci myši se přes tyristor vybije elyt do primáru trafa, myš dostane dost kV, J, i coulombů. Příští týden byl na pasti stále již poněkud seschlý sýr a ve vzdálenosti 0,5-1,5 m byly rozházené také již více či méně seschlé myšky.

Toto řešení bych volil i na ty veverky. Při včasném sběru možno ochutnat pečené:-)

Od: Petr Labaj
Díky za odpověď.
Ty potvory (ptáci a teď i veverka) si vždy vyberou takové místo, které
je pro člověka velice špatně dostupné.
Proto jsem to chtěl udělat jako prkno, které je jednak samonosné a můžu
ho tam zvednou zespodu. Ale asi ani tak bych na tu díru zřejmě nedosáhl,
je 4-5 metrů vysoko. Spoléhám na to, že když tam bude bude mít
připravený takový pěkný "žebřík" z natahaných drátů, tak neodolá si ho
vyzkoušet.

Docela mě překvapilo, jak veverka bez jakýchkoli problémů a děsně rychle
leze po kolmých stěnách po omítce.

Od včerejška po poznámce pana Lukeše přemýšlím, jestli tam opravdu
neudělat omezení kondenzátorem a nikoli žárovkou. Ale chtělo by to
velkou kapacitu, aby to bylo buď smrtící, nebo aspoň velmi silně
bolestivé. Jinak si to jen zapamatuje, bude se tomu vyhýbat, poleze
kolem a ještě se mi bude posmívat.