Kviz na stvrtok - cast 2

Vlastimil Kříž Vlastimil.Kriz na seznam.cz
Sobota Prosinec 5 11:40:41 CET 2020

Myslím, že tu došlo ke zmatení tím, že se neuvádí, jestli jde o fázové nebo
sdružené napětí.
Z 320 V DC opravdu nevyrobíte 3x 220 V AC fázových, ale vyrobíte 3x 220 V
sdružených.

A to je myslím i odpověď na "teorii holícího strojku", že je třeba 2*Ueff*
sqrt(2).
Toto platí, pokud tím Ueff myslíte fázové napětí, a neplatí, pokud sdružené.

Vlastimil Kříž

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 5. 12. 2020 8:26:37
Předmět: Re: Kviz na stvrtok - cast 2
"On Fri, 4 Dec 2020, Petr Labaj wrote:

> Praxe - běžný malý měnič s 1f vstupem 230V:
> DC meziobvod má nějakých DC 320V. Výstupem měniče pak je max. cca 3x
> 220V AC.

Kdyz mam normalni 3f sit tak v okamziku kdy je v jedne fazi nula
tak v druhe fazi je cca +280V a ve treti fazi je opacnych -280V .

Kdyz pouziju usmernovac ktery vyrobi 320V DC tak mi neni moc jasne
jak z toho ten menic dokaze vyrobit vyseuvedeny stav. Jedine ze by
mel motor vyvedena vinuti zvlat a pouzivaly se plne mosty pro
jejich spinani. Ale ty menice funguji s normalne pripojenymi motory
pomoci tri dratu.

Tak si rikam ze tam musi byt zdvojovac na +/- 320V DC jinak to
nemuze fungovat.