Bezpečný náboj u koček:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 4 18:52:27 CET 2020

Dobrý den všem,

Kdysi jsem tu přišel s dotazem na bezpečný náboj pro člověka, se závěrem že nevíme, ale normovaný „práh bolesti“ je 50 µC, kterýžto můj Marxův generátor mírně překračoval (70). To se vyřešilo tím, že byly potíže s kondenzátory a teď jsou po 2 v sérii, takže 35.

Ale pokračování vývoje má jinou, nečekanou komplikaci: Kočka kterou teď mám, se těchto věcí nebojí:-)
Došlo to tak daleko, že dostala pecku od kondíku 2n2 nabitého na cca 20 kV a to opakovaně, do tlapky i do nosu.

Má to logické vysvětlení: Kočky jsou jako Klingoni ze Startreku, smyslem jejich života je lov a správný lov je jedině ten, při kterém se kořist brání:-)

Tak mě napadlo, že by šlo udělat VN kočičí hračku:-) Jenže potřebuju vědět, jaký je bezpečný náboj, protože v zápalu boje může nastat kontakt přes libovolnou kombinaci končetin a jiných částí těla.

Nenarazil tu někdo na nějaké podrobnější informace na téma pet electric safety?

Díky,
PH