Kviz na stvrtok - cast 2

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 4 12:17:38 CET 2020

Shrnul bych to tak, že tazatel může být rád, že nejprve dostal odpověď na dotaz, který samozřejmě obsahoval všechny informace potřebné k zodpovězení a až poté nastala diskuze o věcech, na které se neptal.

Dost často to probíhá naopak a je to z pohledu tazatele velmi otravné. Typický průběh je navíc ten, že jsou požadovány dodatečné informace, aby se nakonec ukázalo, že k odpovědi nebyly potřeba.

PH

Od: Dodo Racek
Ups - vypadlo mi:

/zle/ Ak to ma byt motor
Ak to ma byt 3-fazovy motor, tak...

Dodo

pi 4. 12. 2020 o 11:40 Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napísal(a):
ano - preto treba povedat cele...

PWM-kou na vyssej frekvencii vyrabat sinusovku pozadovanej frekvencie
Ak to ma byt motor, tak 3 PWM-ky, ktore generuju 3 sinusovky, fazovo posunute o 120 stupnov a vyriesena regulacia maximalneho napatia sinusoviek v závislosti od frekvencie sinusoviek.
Tak zjednodusene to robi frekvencny menic.

Cistou PWM-kou ( bez ostatnych "drobnosti" ) sa da riadit tak jednosmerny motor.

Dodo

pi 4. 12. 2020 o 11:06 Brandejs Petr <petr.brandejs na orlik.cz> napísal(a):
No já jsem zvyklý nazývat PWM opravdu pulsně šířkovou modulaci, t.j. reguluji výkon do zátěže délkou otevření za periodu. Tím ale nezměním bez DC meziobvodu výstupní frekvenci.

Petr Brandejs