Re: Konvertor USB>RS232 se zvyšujícím mìnièem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Prosinec 3 23:20:15 CET 2020

Rychlo si to nabastlit na univerzal z lubovolneho FTDI kabla a 12V DC/DC
prevodnika?

(Ospravedlnujem sa, ale pochybujem, ze to najdete hotove, aj ked to znie
ako vcelku logicka poziadavka.)

wek

PS. Pripomenulo mi to, ako sme onoho casu v kuse bastlili nejaky prevodnik
zo signalov roznych povodov na RS485 (to bolo este pred rozsirenim USB
(vlastne som uz vtedy mal v sufliku vzorku FT232A, ktoru som vyzobral od
neznamej skotskej firmy... :-) kolega mi povedal, ze to USB je tak hrozne
nestabilne cosi, ze ten prevodnik sa nemoze ujat...)) Tak ked sa jeden
kolega uvolnil, zadali sme mu ulohu skonstruovat univerzalny prevodnik na
RS485, ktory by bol na slusnom plosaku v slusnej krabici, a dal by sa
podla potreby najumprovat na rozne napajacie napatia na oboch stranach, s
galvanickym oddelenim a s DC/DC prevodnikom otocitelnym ktorymkolvek
smerom, so zdrojom signalu TTL aj RS232, s volitelnou automatickou alebo
signalom ovladanou zmenou smeru na RS485, s jumprovatelnym
pullupom/pulldownom a terminatorom, s ochranami proti prepatiam... mozno
som na nieco este zabudol. Kolega to skutocne skonstruoval a odovzdal, na
slusnom plosaku v slusnej krabicke, s prislusnou dokumentaciou; ale nikdy
sme to nepouzili, lebo to bolo nenormalne tazkopadne a zlozite... a aj
nadalej sme si bastlili tie jednoucelovky... :-)