Re: Nove PC - [Bolo Re: V čem kreslíte pro 3D tisk?]

František Burian BuFran na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 3 16:10:00 CET 2020

Zdravim konferenci,

Trosku se prizivim, taky jsem ted porizoval firemni notebook a rozhodl jsem
se byt jiz od prvniho okamziku na Linuxu takze jsem se koukal po
kompatibilite.

Nakonec u me vyhralo AMD MSI Bravo 17 A4DDR.

Co je parada ze jsem na to nainstaloval Linux Mint20 hned na prvni drb,
jediny problem byla grafika, musel jsem v kernelu povlit nejake
amdgpu.experimental=1 nebo tak nejak. Od te doby to slape jako po masle.

Co me prekvapilo, je jak je to kompatibilni s aplikacemi windows
(nainstaloval
jsem sketchup a ten normalne spoustim ikonkou na plose a vubec nevim o tom
ze podtim bezi nejake wine spolu s .NETem 4.5. Takze ja zustavam u pro me
ergonomicky nejlepsiho programu, sketchupu. Pravda narazil jsem s licenci
(mam koupenou licenci Pro 2018 ale pod Linuxem nejde aktivovat, asi wine
neemuluje vse dokonale, uvidime za 30 dni co s tim...)

Pouzivam na plosne spoje Eagle 7.7. Prekvapilo me ze ta linuxova verze se
neda
pouzit (misty prazdna cerna okna) ale ta windowsova jede pod linuxem jako z
praku.

Pod linuxem je i visual studio, mam tam i Teamsy kvuli vyuce (nativně!) a
vlastne
cokoliv jsem pripojil na nejaky port/usb fungovalo ohodne lip nez na windows
kde
byl vecny problem s drivery. Kvuli vyuce jsem si poridil Pen, na windows
nepouzitelne,
bere to polovinu doteku, kdyz pisu rychleji tak to nestiha brat a chybi tam
kusy car.
Po pripojeni na linux omnoho rychlejsi, nic nechybi, text je mene kostrbaty
(asi
nejake vyhlazovani dynamiky navic).

Mozna jsem ale jen trefil do cerneho a koupil velmi dobry a otestovany kup
(v soucasnosti jediny nabizeny notebook bez windows)

Pokusim se pripojit k listovici v patek pokud to pujde z linuxu, uvidime.

Franta Burian
---------- Původní e-mail ----------