Uklid veci

Čtvrtek Prosinec 3 09:12:48 CET 2020

čt 3. 12. 2020 v 8:50 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> napsal:

> No, tohle jsme asi u debaty apple/android, linux/windows a podobne ;)
> Takze muj nazor, ktery nikomu netlacim: Notebook je vzdy siditko, neco
> se na nem udelat da, ale pokud clovek neni primarne 'porad na cestach',
> tak podle meho nedava smysl ho provozovat 'nadoma'. Tam mam velke
> krabice s velkymi procesory, velkymi grafikami a hlavne uplne potichu,
> at na tom bezi, co na tom bezi. Provozoval jsem radu ntb, vcetne pomerne
> highend rad HP/Thinkpad a proste takova vec se vytizi hned a zacne delat
> kraval uz pri kontrole pravopisu ve wordu. Stejne to vzdycky dopadlo
> [...]

Snad 10 let mi v každé práci dávají notebook, ale na to, co dělám,
není potřeba extra výkon, tj. hlavně kreslení schémat. (Blbosti jako
Outlook, Word, Excel, o tom ani nemluvím.) Vím, že kolegové, co
modelovali něco ve 3D (Solidworksu), měli spíš stolní PC. Nebo nějaký
výkonný notebook, ale i ten pak vyměnili za krabici.

Jenže, v současné práci kreslím v aplikaci vlastně na vzdálené ploše,
tenhle trend je lepší i z důvodu zálohování. Pokud člověk pracuje na
lokálním disku, musí pak data někam nahrát. Když to neudělá, nejsou
aktuální data, není záloha. Jednou mi jeden kolega tohle udělal,
odešel na dovolenou, firemní notebook si vzal na 14 dní s sebou a
aktuální elektro plány nedal na síť a my jsme pak neměli s čím
pracovat. Ano, byl to blbec.

A na doma - přesně, na čtení mejlů, brouzdání po netu, mi notebook
stačí, nejvyšší výkon je potřeba na přehrávání youtube nebo třeba
iVysílani ČT a i to ta moje vykopávka zvládá.

A ještě k tomu "pořád na cestách" - ofiko dva až tři dny v týdnu můžu
pracovat z domova, ale v době korona krize jsem doma pořád už několik
měsíců. Notebook je v tomhle o 1000% lepší než stolní PC. V kanceláři
skončím, zaklapnu notebook, vytáhnu z dockiny a strčím do batůžku.

P.K.