OT: Virtualizace na AMD.

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Středa Prosinec 2 14:28:45 CET 2020

No vidíte to. Přitom by to snad mělo běžet tak nějak skoro samo. Pokud já
odinstaluji "Platforma pro virtuální pocitace" tak mi zase nejede virtuální
Android (běží to snad pod Qemu) a musím v nastavení toho virtuálního stroje
(Androidu) vypnout HW akceleraci virtualizace. Takže ta funkce asi v
systému být nainstalovana musí (pro AMD... u Intelu je to jinak). Schválně
ještě večer zkusím VirtualBox zda se to už nějak "samo neopravilo"
(nainstaluji poslední verzi). Ale co si pamatuji tak jsem to zkoušel
nedávno (tak dva měsíce zpet) a buď AMD-V zapnout vůbec nešlo a když
nějakou kombinaci nastavení ano, tak se mi zdálo, že to žere dost
systémových prostředků a mám takový dojem, že třeba Ubuntu tam vůbec nešlo
nainstalovat (když jsem ho potřeboval kvůli kompilaci image pro OrangePi -
instalace se zasekla někde v půli a zkoušel jsem několik instalačních metod
snad i hotový obraz toho systému pro VirtualBox). Tak jsem Ubuntu na konec
nainstaloval na Hyper-v kde to šlo bez problémů. A (jak jsem psal) tak před
tím cca rokem a půl nešlo v HW režimu akcelerace virtualitace ani to
Qemu... Pak si něco takového kupte do firmy v dobře víře, že to má super
výkon a i cena není špatná oproti konkurenci... na konec z prodeje budete
mít pár procent, strávíte tam moře času kvůli takovým věcem a třeba to
nebude mít řešení a zákazník vám to vrátí. Jak by řekl klasik "Tomu říkám
obchod" :-).