Re: OT: Zajímavá funkce proudového chrániče

mcmlxxx mcmlxxx na hantec.cz
Pátek Srpen 28 22:21:19 CEST 2020

zásadní podle mne je to, že N stále není chápán jako pracovní vodič na úrovni fáze, hodně lidí s ním s důvěrou stále nakládá jako s nějakým neškodným vodičem. Je potřeba si uvědomit, že všechny N v domě jsou pospojované a v určitém případě je na něm napětí . Jistič vypíná pouze fázi. Elektrický proud teče v uzavřeném obvodu. Tzn. L - spotřebiče - N . Elektřina nikam nemizí , ve spotřebiči vykoná jen práci a musí zase přes proudový chránič ven. Proudový chránič je ve vyváženém stavu pokud vše co prošlo přes něj dovnitř tak odešlo i ven. Pokud někde svodem unikne proud vyšší než je údaj na chrániči , stav se stane nevyváženým a chránič rozepne. Představuju si to jako vodní turbínu kde do ní vtéká určité množství vody, vykoná práci a stejné množství co do ní vteklo zase odtéká z turbíny ven.
Například elektrické boilery mají havarijní termostat který rozpíná všechny pracovní vodiče včetně N aby do boileru opravdu nemohlo nic téct.
Nejsem elektrikář ale takhle to chápu já.

⁣Odesláno z TypeApp ​