RPi zero W - UART rychlost

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Srpen 26 17:24:09 CEST 2020

U RPI zero (bez W) jsem se setkal s tím, že přes 50 % ks v dodávce mělo vadné různé porty. Často byl vadný i sériák, což většinou spočívalo v tom, že RXD se chovalo, jako kdyby mělo pull-down 40-60 ohm. Např. AVR to s přehledem utáhne, ale některé převodníky ne.

PH

Od: Jaroslav Buchta
V rámci bádáni nad yocto projektem jsem vytáhnul subj. a ze stránky
https://jumpnowtek.com/rpi/Raspberry-Pi-Systems-with-Yocto.html stáhnul
zatím příslušný image pro SD

Problém se dostavil hned v počátku, bootuje to ale skrz UART vypisuje
nějakou divnou rychlostí, osciloskopicky cca 72 kBd a při nastavení této
rychlosti na převodndíku CP2102 to píše i rozumný text. Když ale píšu
pak na klávesnici tak to opakuje nesmysly...

Nesetkal se s tím problémem někdo? Nenapada me, proc by nekdo nastavil
tak divnou rychlost a taky proc to nejde druhým směrem (třeba když píšu
mezeru, tak ten jedničkový bit směrem z RPi lítá na pozici takže to
přijímá jako někdy 0x20 a někdy 0x10...)

Je možné, že ten převodník neumí moc přesně neobvyklé rychlosti, FTDI
teď nemám. Ale na osciloskopu to vypadá OK.