ledka chlazeni

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Srpen 24 21:34:56 CEST 2020

To není tak jednoznačné. Zajímavé je, že se může lišit směr změny v
závislosti na tom, zda je stmívání DC nebo PWM (v obou případech jde o
bílou LED s luminoforem, nikoliv RGB kombinaci).

Viz třeba
https://www.lightingassociates.org/i/u/2127806/f/tech_sheets/Impact_of_Dimming_white_LEDs.pdf

Jinak zde původně zmiňovaná LED má dle obrázku v datasheetu dvě různě
žluté oblasti. Nemusí to nutně souviset, ale je podle mě možné, že ony
oblasti svítí při různých proudech v různém poměru (tak jako tak jde o
vícečipovou LED, to je jasné už z Uf). Ten různý poměr mohou zajišťovat
další ("utajované") součásti na substrátu.

Nakonec by toto chování  mělo být viditelné, ne?

Možná ono přiblížení stmívací charakteristiky žárovce bylo úmyslné...

--
Jirka