mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Pátek Srpen 21 17:42:34 CEST 2020

hezky patek.
ziskal jsem nejake odrezky ke studijnim obrabecim ucelum mosazy CuZn39Pb3.
zkusil jsem hned jak to pujde na minisoustruhu, parada, vrtani na
soustruhu mi uz obcas vytahlo kuzel MK1 z koniku. zavitovani, ok.
pak jsem potreboval kulatinku cca d20mm provrtat na stojanove vrtace a
problem. nejdrive vrtak 1,5mm kousek na navedeni, pak 3mm zkrz, taky
celkem ok a na zaver 5,2mm a to se mi nepovedlo, aby mi
nenamotalo/nezvedlo sverak i s materialem. provrtano bylo, to jo :-) ale
celkem nechctenym zpusobem. a to jsem se snazil najet opravdu opatrne
cca 200rpm.
stejne se to hned kouslo a uz nepustilo dokud nebyla dira zkrz a pak
dopadnul sverak zase zpatky. ze se musim specialne chovat k hliniku a
duralu, jsem se naucil a ok. a ted tenhle zlutej cajk a zase vsechno
jinak :-)
jak na to ?
mazat se mi zdalo ze neni potreba(MWF reznej olej), trisky se krasne
sypou i na sucho.
nemel jsem odvahu se zeptat na cncforu :-)
tomik.

--
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65