HDMI-DVI.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 21 16:08:05 CEST 2020

Tak jednoduché to není.
HDMI na DVI je bez problémů.
DP na HDMI taky, bylo na to při návrhu DP myšleno.
Ale naopak už to bez aktivní elektroniky nejde. Takže k monitoru s DP
nepřipojíte PC s HDMI, resp. připojíte jen přes poměrně drahou
aktivní redukci.

Pokud budete kupovat redukci HDMI na DVI, tak si kupte takovou,
která nemá ty 4 kolíky kolem plochého kontaktu.
Takže třeba tuhle ano:
https://www.aliexpress.com/item/32810325379.html
Ale tuhle ne:
https://www.aliexpress.com/item/4000834995189.html
Resp. napřed se podívejte, jestli Váš monitor má ty dodatečné
díry, i když je nevyužívá. Já třeba mám monitor, kde na konektoru
ty další díry nejsou, ale jedna redukce ty kolíky měla. Takže bez
úprav nepoužitelné.
(ty odkazy jsou jen ilustrační, nesnažil jsem se vybírat nejlepší
nebo nejlepší)

Na veškeré spotřební elektronice je HDMI, na všelijakých těch malých
deskách taky (BeagleBone, RaspberryPi, OrangePi a další ovoce).
Takže se snažím kupovat všechno s HDMI, protože mi to přijde
nejuniverzálnější, snadno jsou dostupné HDMI přepínače atd.

Teď jsem si tak udělal i televizi. Starý LCD monitor s DVI, k němu
přes redukci HDMI-DVI připojený set-top-box za pětistovku.
Tak teď se třeba na premiéra nebo na růžovou zahradu můžu dívat
v HD rozlišení. A to se vyplatí.

PL