[OT] Vodarenska rurka a zavit

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Srpen 18 11:25:36 CEST 2020

Nikdy bych pro rozvod užitkové vody nepoužil měď. To raději ten pozink.
Ale samozřejmě buď svaření PPR (levné a při jen přijatelné pečlivosti
bez problémů, ale s nevýhodou poměrně značné teplotní roztažnosti
trubky) nebo PexAlPex (trochu dražší, ale bez problému s roztažností a
při zhruba stejné pečlivosti vždy těsnící). Důvod je tento: kdysi jsem
se setkal s měděnou trubkou, která vedla vodu ze studny, která vypadala
jako ementál. Letované spoje byly v pořádku. Nejprve jsem nechápal, jak
je to možné... Ukázalo se, že voda byla poměrně železitá, a protože
nebyla naprosto v pořádku, zákazník tam vhodil pár chlorových tablet.
Nevím co vzniklo, zda chlorid železity, ale měděnou trubku to časem
sežralo. Plastu by se to nestalo.-

Martin Záruba