[OT] Vodarenska rurka a zavit

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Srpen 17 21:45:10 CEST 2020

To nejsou "jejich"  trubky, prostě ALPEX, PEXAL atd.
Topenář co dělal nějakou dobu v Německu tuhle anomálii popisoval.
Prostě jsou na to zvyklí, stejně jako u nás PPR.
Franta vedle má vodu v plastu , tak jí taky uděláme v plastu...
Ne vážně - ten ALPEX se samozřejmě dělá i u nás, ale jen je prostě méně
rozšířený.
A samozřejmě o něco dražší.

Jinak co jsem pochytil, tak plastovému rozvodu nesvědčí voda teplá víc jak
60 stupňů Celsia, prý to pak rádo praskalo.
Při špatném svaření se zase dělají uvnitř sváru "clonky" a zmenšují
průtočnost a zvyšují hluk ..
Alpex jde ohýbat ( má daný max. ohyb ) odpadá spousty kolínek, tvarovek,
minimálně spojů, lisuje se, je tam nějaká výhoda v průtoku atd.....
Základní srovnání  a zajímavé postřehy jsou třeba namátkově zde:

https://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/topenarske-rozvody-z-kovu-plastu-nebo-vicevrstveho-materialu
https://blog.doubkovi.cz/rozvody-vody/
 http://forum.living.cz/viewtopic.php?f=144&t=1795438&start=8&st=0&sk=t&sd=a