[OT] Vodarenska rurka a zavit

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 17 16:43:50 CEST 2020

Možná je to situace, kde opravdu platí "3x měř a jednou řež". Nebo spíš
"3x rozmýšlej, a teprve pak se dej do práce".

Závity jsou buď typu G (pak je průměr stejný po celé délce) nebo R (pak
je průměr konický). Je kompatibilita G-G, R-R, RM-GF. Ale už ne GM-RF.
Proto se holky prakticky vždy dělají jako G, kluci pak buď G nebo R.

No a teď proč napřed přemýšlet:
Pokud jsem správně pochopil Váš mail, tak to chcete dělat metodami
našich dědů - ocelové trubky, těsněné koudelí.
Tohle ještě hodně dobře zvažte.

Jednak má těsnění teflonem výrazně lepší vlastnosti (oceníte hlavně
když to budete někdy v budoucnu potřebovat z jakéhokoli důvodu
zase rozdělat).

Ale hlavně plastové rozvody oproti ocelovým trubkám jsou opravdu o kus
lepší volba. Stačí si kontrolně rozříznout nějakou starou kovovou
a platovou trubku po mnoha letech používání.

No a u toho plastu už žádné závity řezat nebudete. Plast na plast se vaří,
přechod na kovové prvky se řeší navařením zástřiku, kde už ten závit
máte správně nachystaný.

Plastový rozvod má (podle mě) smysl i kdyby to měla být třeba jenom
část stávajících rozvodů a měl jste řešit přechody plastová-kovová část.

Ať se daří.

PL