[MECH:] Male pohybove srouby

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Srpen 17 13:48:12 CEST 2020

Zdravim,

maluju si tady nejakou "hybaci masinku", ktera by mela byt pomerne mala
(melo by to lezdit na vedeni MGN9, dost mozna i MGN7) a nejak se mi nedari
vymyslet rozumne pohybove srouby (delka 200-300mm).

Libily by se mi kulickove srouby, ale narazim na to, ze jsou bud velke
(prumer 10 nebo 12 mm), nebo ukrutne, nechutne a opravdu nehezky drahe.
Libilo by se mi neco s prumerem 6-8 mm, pohybova matice by se mela vejit do
25 mm v uzsim rozmeru, to cele idealne bez vule ("bez vule" v tomto pripade
mineno "pod setinu").

Varianta, ktera se mi libi mene, je trapez nebo nejaka slusnejsi metrika
plus kluzne odlevane matice (mam nerezove M6 od akrosu na frezce a krome
vyssiho odporu nemam vyhrady), vyhodou je samozrejme rozumna cena, nevyhodou
mozna nepresnost zavitu (je docela fajn, kdyz se odlevana matice na 20 mm
useku zavitovky kouse, protoze je zavit nepresny - tohle jsem tedy nevidel
na te metrice, ale na trapezu T8).

Samozrejme by se mi to libilo za cenu srotu, v nejhorsim tedy za "cinske
ceny", je to na hrani a dat ctyrku za jeden sroub, kdyz potrebuju ctyri, se
mi nejak nechce...

Mate nekdo tip, po cem koukat a kde nakupovat?

Diky.

Pavel Kutina